Dubbeltoernooi TTV Leerdam
TTV Leerdam organiseert al sinds 2004 het jaarlijkse dubbeltoernooi. Een goede organisatie en ongedwongen en sportieve sfeer vormen de basis van dit succesvolle open en dus voor iedereen toegankelijke toernooi.

Daarbij is dit toernooi uniek vanwege het gegeven dat er nauwelijks dubbeltoernooien georganiseerd worden en er gespeeld wordt met het zogenaamde ‘Zwitserse systeem’.
Zwitsers systeem
TTV LeerdanIn een regulier toernooischema wordt er vaak gespeeld in poules, waar vervolgens alleen winnaars verder komen in het toernooi en vervolgwedstrijden spelen. Bij minder presteren ben je dus na enkele wedstrijden uitgespeeld.
Het Zwitsers systeem staat garant voor veel wedstrijden en geringe wachttijden tijdens het toernooi. Win je, dan zoekt het systeem sterkere tegenstanders en bij verlies andersom. Kern is dat je niet uitgeschakeld kan worden en daarbij ook niet dezelfde tegenstanders treft.

Verschillende niveau’s
Het maakt dankzij dit systeem niet uit welk niveau je speelt. Na het eindigen van alle speelrondes rekent het systeem vervolgens wel per klasse de resultaten uit en worden de finales gespeeld.
Niveau / rating
Daarom is het van belang bij inschrijving aan te geven welk niveau er gespeeld wordt/de rating is. Daarbij is het prima mogelijk om bijvoorbeeld als je 90% 4e klasse speelt, samen met je dubbelpartner voor de derde klasse in te schrijven.
De toernooiorganisatie houdt zich wel het recht voor om na overleg een andere indeling te maken.
Afhankelijk van de inschrijvingen komt het in de praktijk meestal neer op finales voor de hoofd-eerste klasse t/m de zesde klasse. Het toernooi wordt vervolgens afgesloten met een algemene finale.
Algemene gegevens
Het toernooi wordt gespeeld op de eerste zaterdag na de herfstvakantie van regio midden. Opening zaal is 09.00, aanvang toernooi rond 09.30. De laatste ronde is rond 15.30 waarop dan de finales volgen.
Deelname is open voor iedereen vanaf 16 jaar. Er wordt gespeeld conform de standaard NTTB-regels: games tot de 11 en best of five sets.

Het toernooi is gehouden op zaterdag 29 oktober 2022.  Voor 2023 wordt de datum na de zomer bekend gemaakt. T.z.t. inschrijven bij ttvleerdamwedsecr@gmail.com

ALLE WINNAARS DUBBELTOERNOOI
TVV LEERDAM